سرکار خانم قدسیه آبشناس ازبانوان موفق جامعه ی اسلامی
دارای مدرک کارشناسی مدیریت وکارشناسی ارشد
دررشته یحقوق زنان میباشد
شرکت وحضور تاثیرگذار در مجالس وبرنامه های سیاسی -
مذهبی -اجتماعی و فرهنگی -
از خصایص بارز این
بانوی فرهیخته ومردمی است
سرکار خانم قدسیه آبشناس ازبانوان موفق جامعه ی اسلامی
دارای مدرک کارشناسی مدیریت وکارشناسی ارشد
دررشته یحقوق زنان میباشد
شرکت وحضور تاثیرگذار در مجالس وبرنامه های سیاسی -
مذهبی -اجتماعی و فرهنگی -
از خصایص بارز این
بانوی فرهیخته ومردمی است
<!--[if gte mso 9]> Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4 <![endif][if gte mso 9]> <w:LsdException Locke
خرد جمعي (Common Sense)، را حس عمومی یا عرف عام نيز ترجمه كرده اند. اما، براي تفهيم بيشتر موضوع ، بنده آن را به معنی"جان جمعي و روح جمعي" گرفته ام(خرد جمعی را به سخنی می توان ضمیر ناخودآگاه کالبد جامعه دانست).فيلسوفان و روانشناسان، ماهيت و هويت كل را چيزي مستقل از جزء مي دانند؛ هر چند كه خود از تجميع جزء حاصل شده است(tektology ونظريه گشتالت).به سخني ديگر، كل، صاحب ديناميزم يا دارای جان مجزایی هست. كه مستقل ازجمع حسابی اجزاي تشكيل دهنده آن بوده و بر مجموعه حاكم است (مثال عيني، رابطه سلول و بدن و يا رابطه شخص و اجتماع). درك اين موضوع، به عنوان ابزاري اساسي براي همه انسانها، به ويژه مديران كلان جامعه، از ضروريات ادراکیست. زيرا در درك و فهم مكاميزم ها و ديناميزم هاي جامعه، بسيار ياري بخش است. این روش باعث تحول شگرفی در بینش نوع بشر و به وجود آمدن علوم جدیدی مثل Gnosiology ، یا علم مطالعه ی فلسفی دانش شده است.
حکم کسی که قتلی انجام می دهد، به مانند حکم کسی است که همه انسان ها را کشته است! نیز برپایه این منطق استوار است. یا برعکس اگر کسی به انسانی نیکی کرده باشد، مثل آن است که به بشریت نیکی کرده است!
اين منطق را به كل حيات نيز مي شود تعميم داد.حیات دارای یک جان یا روح واحده است.هر چیزی که در کل آن یافت می شود، عینا در جزء آن نیز صادق است. همان چیزی که اندیشمندان قدیم به آن"وحدت در کثرت و کثرت در وحدت می گفتند" و امروزی ها آن را "جهان هولوگرافیک" می نامند.در اینجا نیز اگر کسی به موجودی نیکی کرده باشد، به کل کاینات نیکی کرده است.انفاق در راه خدا نیز همین معنی را می دهد.
وفای به عهد، یکی
از بدیهی ترین ارزش
های اجتماعی است که
مقبولیت عمومی دارد.
در واقع، حسن وفای به عهد و قبح عهدشکنی از امور فطری است که برای هر انسانی
قابل فهم است. به عبارتی دیگر، انسان برای درک حسن وفای به
عهد و قبح عهدشکنی،
به راهنمایی شرع و اقامه برهان نیاز ندارد.
سرکارخانم آبشناس
تعداد صفحات : 3